Isnin, 12 November 2012

SESAKNYA JAKARTA .....



Depan hotel ...

Hari ke empat…..
Jadual hari ini… Kota Jakarta!. 9.30 pagi….. opp!... tak mau bertolak ke Jakarta lagi… belum puas di Bandung…. Lebih2 lagi Pasar Baru!.... Yok singgah jap!...... 1 jam….. masa diberikan di Pasar Baru!. Sambung Shopping… ku capai baju anak kecil muslim untuk Amili…… baju maxi gitu… harga!... ok lah… antara 60 – 80 ribu rupiah!... sekitar RM20 jer… tak dapat di Malaysia… dah survey harga lebih RM35 ke atas…… Amili jugak yang untung!
Lepas pasar baru… singgah ke deretan kedai cendera hati … berhampiran dengan pasar baru jer….. murah.. murah… tapi tak rasa keperluan untuk memborong … just buat survey…. Kot2 lah… nak kawin kan anak nanti.. ada ler alasan nak terbang ke Bandung lagi….

Selesai.. di Bandung…. Bertolak ke Jakarta… plan asal nak melalui PUNCAK … kawasan tanah tinggi yang cantik pemandangan dan nyaman…… separuh jalan…. Menghadapi kesesakkan yang keterlaluan… …. Dan tak ketahuan di mana penghujung kesesakan itu… so, arahkan driver untuk patah balik…. Mengikut laluan highway pula…. Ha! Lega!.... agak selesa…. Namun hanya sementara… tiba di Jakarta kesesakan makin melampau!... terhencut-hencut bergerak…. Jauhnya laluan menhgadapi kesesakan ni.. Alhamdulillah, keadaan van baik dan selesa…. So, dapatlah kami bertahan…… 
Tiba di Jakarta hamper 6.00 petang….. walk ini hotel IBIS….. yang berada di seberang jalan dengan Mangga 2 ( lokasi wajib ziarah di Jakarta)….. namun hampa. Tiada kekosongan… so, tak boleh lah nak berangan untuk berjalan kaki jer ke Mangga dua…..
 






Cari hotel lain….. ok!.... di Amaris Hotel…. Satu malam dalam RM200 termasuk exta bed…. ….. alamak bilik hotel agak sempit untuk kami 6 beranak… tapi keadaannya agak ok. Tak per lah untuk satu malam jer…….

Hotel Amaris ni atas shopping complax.... so, malam-malam meronda kami....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan