Sabtu, 10 November 2012

BANDUNG - TANGKUBAN PERAHU - FACTORY OUTLET





 Hari ke dua… (semalam habis dijalanan jer)….
Bangun pagi… agak terlajak. Maklum lah keletihan mengharungi perjalanan yang panjang sebelum tu. Ha2… lagi pun terlupa!.. tengok jam Malaysia… yang cepat 1 jam… maknanya kalau kami bangun kul 7 tu… sebenarnya kat sini… dah kul 8 pagi… Ya Ampunnnnnnn
Ok gak… guest house ni sediakan sarapan pagi… so, dapat terus mulakan perjalanan melancung tanpa perlu menyinggah  lokasi mencari santapan pagi…..


Menikmati strawberi Tangkuban Parahu... manis & enak


Lokasi pertama……. Tangkuban Parahu!. Kawasan gunung berapi….. Ni kali ke 2 saya ke mari. Pertama dulu dengan geng bas sekolah… sekarang dengan anak2 dan ipar2.
Mula tiba nampak macam ramai orang jer… tapi… ia sekadar dipenuhi oleh segerombolan penjaja jer yang pasti sentiasa mengekori pelancung untuk dipujuk supaya membeli barang dagangan mereka…… pengunjung belum ramai….. macam biasa… posing sana sini dan beli la beberapa helai baju sejuk ala2 mafla…….. ambik peluang beli… jangan tak beli…. Sebab barangan di sini belum pasti ada di tempat lain… walau… Pasar Baru lokasi pasti kami akan pergi untuk bershopping…..
Ni hiasan kat restoren makan tu....


 
Selesai Tangkuban Parahu … singgah di Restoren Sunda…. Menikmati hidangan makan tengahari… Tom Yam…. Tak seenak Tom Yam di Malaysia…. Tapi boleh lah… buat mengalas perut yang memang minta dialas….

Habis makan dan solat kami ..... dibawa shopping ke factory outlet ... lepas satu ... satu... hingga malam menjelang... baru ingat nak pulang... he3. Ok... sok sambung






Tiada ulasan:

Catat Komen